• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 17 فروردین 1401
کد مطلب : 157328
+
-

فاجعه‌ای به نام  شبکه اجتماعی ترامپ

بیش از یک ماه از راه‌اندازی شبکه اجتماعی ترامپ گذشته اما حتی خود او هم هنوز نتوانسته از آن استفاده کند

جهان‌نما
فاجعه‌ای به نام  شبکه اجتماعی ترامپ



حساب توییتر دونالد ترامپ بیش از یک سال پیش و پس از حمله طرفداران او به ساختمان کنگره آمریکا بسته شد؛ اقدامی که رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به‌ شدت خشمگین کرد و کمی پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش، او را به فکر راه‌اندازی شبکه اجتماعی جدیدی انداخت تا به کمک آن «در برابر ظلم شرکت‌های فناوری بزرگ بایستد». او این اپلیکیشن را شبکه اجتماعی «حقیقت» نامید. 6هفته از رونمایی از این شبکه اجتماعی گذشته، اما به واسطه بروز مشکلات فنی متعدد، درحال تبدیل شدن به یک فاجعه بزرگ در جهان فناوری است. درحال حاضر نزدیک به 1.5میلیون کاربر در صف انتظار برای پیوستن به این اپلیکیشن هستند، اما اپلیکیشن حقیقت اصلا قابل استفاده نیست.
شبکه حقیقت فضایی شبیه به توییتر دارد. درحال حاضر گوشی‌های اندروید، ‌مرورگرها و تقریبا هر انسانی که خارج از مرزهای آمریکا زندگی کند، امکان دسترسی به این شبکه را ندارند. از این‌روست که جاشوآ تاکر، رئیس مرکز شبکه‌های اجتماعی و سیاست دانشگاه نیویورک این اپلیکیشن را یک «فاجعه» نامیده است.
این اپلیکیشن در روز اول انتشار، به پردانلود‌ترین اپلیکیشن در فروشگاه اپل تبدیل شد. اما بسیاری از افرادی که آن را دانلود کردند امکان استفاده از آن را نداشته و هنوز هم ندارند. از این‌روست که درحال حاضر یک میلیون و 419هزار و 631نفر در صف انتظار ورود به این اپلیکیشن قرار دارند. انتظار می‌رفت مشکل پیش‌آمده موقتی باشد و ترامپ انتشار پیام‌های «حقیقت» خود را روی این شبکه اجتماعی به سرعت آغاز کند، اما اینچنین نشد. با تداوم مشکلات، 2 نفر از اعضای اصلی تیم سازنده اپلیکیشن حقیقت، مدیر فناوری و مدیر توسعه محصول اپلیکیشن، از سمت خود استعفا دادند.
همچنین باوجود بالابودن تعداد دانلود‌ها، شبکه حقیقت در میان 10اپلیکیشن پردانلود جهان هیچ جایگاهی ندارد. علاوه بر این، آمار دانلود‌های آن تا به امروز 95درصد کاهش یافته است. به‌گفته دوین نانز، مدیر اجرایی شبکه اجتماعی حقیقت، این اپلیکیشن یک ماه زودتر از زمان تعیین شده برای راه‌اندازی کامل ارائه شده و شاید به همین دلیل است که مشکلات فنی فراوان دامنگیر آن شده است. گفته می‌شود این شبکه اجتماعی با همکاری رامبل، ‌پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو راه‌اندازی شده است. درواقع قرار بود «رامبل» که اپلیکیشن محبوب محافظه‌کاران و راست‌گرایان آمریکایی است، پشتوانه شبکه حقیقت باشد، اما هنوز هیچ نوع پشتیبانی از سوی این شرکت مشاهده نشده و تداوم نقص فنی اپلیکیشن حقیقت، موجب نارضایتی سیاستمداران پشتیبان ترامپ شده است.
ترامپ درحال حاضر 750هزار دنبال‌کننده در این شبکه اجتماعی دارد، اما بیش از یک ماه است که هیچ محتوایی در این شبکه منتشر نکرده است. اپلیکیشنی که به‌گفته او قرار بود در برابر «سیلیکون ولی» بایستد، اکنون به سختی می‌تواند روی پاهای خود بایستد.

این خبر را به اشتراک بگذارید